Falmatrica - Oroszlánok a vadonban
20 900 Ft
Falmatrica - SZAFARI az ágy mögé
32 300 Ft
Falmatrica - SZAFARI állatok a vadonból
23 400 Ft
Falmatrica - SZAFARI állatok
24 700 Ft
Textil falmatrica - SZAFARI az ágy mögé
31 600 Ft
Mutatkozz be nekünk
Egy lengyel származású designer és illusztrátor vagyok. Jelenleg
Spanyolországban élek, ahol megalakult a Mona Tomassi Studio. Ez egy
online „műhely“ ahol személyre szabott illusztrációkat, valamint ún.
semaless pattern design-okat (ismétlődő, gyakori minták anyagokra)
kínálok a vásárlóknak. Nemrégiben indítottam egy webshopot kész
designokkal és mintákkal melyeket letölthető formátumban
érhetnek el vásárlóim.
Minden grafika kézzel festett, de a végleges termék már egy
nyomtatásra előkészített digitalizált fájl – textilre,
falmatricákra és egyéb anyagokra. A kész grafikákat interneten küldöm a
vásárlóimnak. Ennek köszönhetően a világ bármely pontjáról bárkivel
együttműködhetek, legyen az Japán, Amerika, a szülőföldem Lengyelország,
vagy épp Szlovákia, az INSPIO hazája :)
Mikor kezdtél festeni?
15 éves voltam amikor festeni kezdtem. A művészettörténetből merítettem inspirációt. Ebben az időszakban szülővárosom Poznan egyetemét látogattam, ahol rajz- és festőkurzusokat abszolváltam. Az én professzionális utam a mintatervezés világába nemrégiben kezdődött, amikor is elkezdtem tanulmányaimat a spanyol művészeti iskolában (IED Madrid), az Istituto Europeo di Design olasz tanszéken. A tanulmányaimat magiszteri titulussal fejeztem be.
Mindig is grafikus designer voltál?
A tanulmányaim során megszerzett tapasztalatok nagyon hasznosak voltak a
textil grafikus projektem alatt az LPP nevű lengyel cégnél.
Itt a Sinsay Kids márkának dolgoztam ahol sokat tanultam a
gyerekeknek szánt minták készítéséről. Itt határoztam el, hogy ez a
terület lesz az út a szakmai fejlődésemhez.
Először azonban mint specialista dolgoztam a közösségi kapcsolatok
területén. Cikkeket írtam, interjúkat készítettem, közösségi oldalakat
kezeltem. Ezek az ismeretek és a művészeti adottságaim vezettek afelé, hogy
elkezdjek vállalkozni és ezzel beteljesíteni az álmomat –
független alkotóvá válni.
Ahogyan a designerek nagy része, úgy én is a megérzéseimre támaszkodok. Ez az ami minden művészt egyedivé tesz. Hiszem, hogy a színek egyedi koordinációja fontos tényezői a műveim későbbi fogadtatásának.
Miért épp az akvarell technikát választottad?
Az akvarell számomra több szempontból is előnyös. Elsősorban ezen
technika fejezi ki legjobban az érzéseimet és
stílusvilágomat. Szeretném ha a terveim, vázlataim
finomságot, nyugalmat, és összhangot sugároznának. Az
akvarell ezen elképzelésemet tökéletesen kielégíti. Szeretném továbbá,
hogy minden egyes vázlatom egyedi legyen, és ez a technika
lehetővé teszi, hogy minden egyes művemhez egyedi kötelék
fűzzön.
Minden kézzel festett akvarellnek más a textúrája, és nagyon jól
tükrözik a művészt. A lágy színekkel teli tapéták, matricák,
falmatricák vagy a textilek leginkább gyerekeknek készülnek, melyek
könnyedén szerkeszthetők különböző belterek és bútorzatok részére is.
A munkameneteim során gyakran ezért is rajzolok
ceruzával.
Hogyan néz ki egy alkotás menete a vázlattól, a festésen át egészen a mű digitalizálásáig?
A projektjeim mindig egy papíron kezdődnek melyekre kézzel festek. Ezt a szkennelés követi. Az illusztrációkat mindig magas felbontásban szkennelem, majd ezeket különböző programok segítségével – például Adobe Photoshop – retusálom. Itt nagyméretű mintákat készítek, javítom a színeket valamint próbálgatom a különféle kompozíciókat.
Nemrégiben az INSPIO-nak is készítettél SZAFARI falmatrica vázlatokat. Mi volt ebben a legnagyobb kihívás?
A SZAFARI kollekció készítése az INSPIO részére összességében egy nagyon kellemes élmény volt. A legbonyolultabb része a tervezésnek az állatok nagy csoportjának elhelyezése volt a falmatricán. A munkálatok elején elképzelni a végeredményt néha kihívást jelent, de a végeredmény pontosan olyan lett, ahogyan azt elterveztem. Remélem, hogy a minták amiket készítettem elnyerik a vásárlók tetszését és több otthon díszeivé válnak majd.
Melyik állatot volt a legizgalmasabb elkészíteni és melyik volt a legbonyolultabb?
A világ bármely pontjáról szívesen rajzolok állatokat. Annak ellenére, hogy már több állatos projektet tudhatok magam mögött, ezzel a témával sosem tudok betelni. Igaz, hogy vannak olyan állatok, melyeket nagyobb örömmel rajzolok meg mint a többit. A legkedveltebbek közé tartoznak a zebrák és a zsiráfok. Lehet azért, mert a foltok és csíkok megrajzolása számomra megnyugtató. Ami a SZAFARI kollekciót illeti, azt mondanám, hogy a papagáj megrajzolása volt a legjobb mind közül, mivel az volt a célom, hogy a levélre való landolás során ábrázoljam. Igyekeztem, hogy a végeredmény vidám legyen. Mit gondoltok, sikerült? :)Mi az üzeneted a SZAFARI kollekcióhoz?
A világ tele van szebbnél szebb teremtményekkel és kalandokkal. Álmodozz, légy kíváncsi és a világ ezt élményekkel hálálja meg.
Az interjút Lucka és Mona készítette